Ikväll fick klubben tre nya orangebälten och ett nytt grönbälte! Bra jobbat och grattis!

Theodor, Fredrik och Oliver

Alfred
Uppdatering:
30/5 hölls en till gradering och klubben har fått ytterligare två nya grönbälten. Grattis!

Beatriz och Emelie
Ikväll fick klubben tre nya orangebälten och ett nytt grönbälte! Bra jobbat och grattis!

Theodor, Fredrik och Oliver

Alfred
Uppdatering:
30/5 hölls en till gradering och klubben har fått ytterligare två nya grönbälten. Grattis!

Beatriz och Emelie
1 juni blev det terminsavslutning med korvgrillning och brännboll på Bandängen.
Tack alla som kom och gjorde kvällen än mer solig!
Kvarglömt blev ett par sandaler och en keps. Dessa ligger just nu i klubbens förråd så saknar ni något av dessa skicka ett mail till sekreterare@hogdalensbudoklubb.se
Glöm inte bort att anmäla er till Sommarlägret i Oxelösund! Anmälningslistan är uppsatt på anslagstavlan i dojon och kommer att tas ner 15e juni så skriv upp er innan dess!
I söndags höll klubben knattegradering! 10 st glada och jätteduktiga elever har fått ett nytt streck på sina bälten. Bra jobbat!

Lördagen den 14:e maj graderade Alex och Mikael till 1 dan i Ju-jutsu Kai! Stort grattis!

Alex och Mikael
Alex och Mikael uppvaktades av Högdalens Budoklubb på sedvanligt vis med blommor och present.
Imorgon, måndag 2 Maj, är det gemensamt träningspass med Kista Ju-jutsuklubb, Täby Ju-jutsuklubb och Lidingö Ju-Jutsuklubb! Passet sker i Tibblehallen och börjar kl 20:00. Ni som ska samåka träffas 18:50 utanför Högdalshallen.
För er som inte åker till Täby kommer det att hållas ett gemensamt pass i Högdalen av Martin mellan 19:00 – 21:00
Den 25/3 gick Ju-jutsu Kais Påskläger 2016 av stapeln. Under fyra dagar hade ju-jutsuutövare från hela landet samlats i Linköping för att träna för Sveriges främsta instruktörer.
Många medlemmar från Högdalens Budoklubb var på plats vilket resulterade i att vi även i år tog hem vandringspokalen för aktivaste klubb på lägret!
Beatriz från Högdalens Budoklubb tog hem aktivaste elev i sin grupp!
I förra veckan graderade fyra medlemmar i klubben!

Linda, Victor och Robin
Robin
Linda och Victor
Beatriz
Bra jobbat! Grattis!
Lördagen 13/2 hölls klubbens årsmöte där styrelsen för det nya verksamhetsåret blev vald.
Den nya styrelsen:
Ordförande: Cecilia Bergdahl, omval
Kassör: Bertil Bergdahl, omval
Sekreterare: Viktor Thand, tidigare suppleant
Ledamöter: Johan Gustavsson (omval) och Mats Andersén (nyval)
Suppleanter: Albert Lechleitner (nyval) och Beatriz Boström (nyval)
Har du några frågor eller funderingar till styrelsen så nås den på styrelsen@hogdalensbudoklubb.se.
Imorgon, 23e januari, drar terminens lördagsträning igång!
Lördagspassen är till för dig som kanske har missat något pass och vill träna ikapp eller så klart för dig som vill träna ännu mer. Lördagspassen kommer vara som vanliga träningspass men med målet att slipa på det tekniska.
Alla grader är välkomna. Vi ses i B-hallen kl 14:00!
Ansvarig instruktör är Mats Andersén, B-instruktör.
Passen är för tränande i Ju-jutsu Kais vuxensystem.

Den 25e mars är det dags för årets stora höjdpunkt – Ju-jutsu Kais påskläger!
Under 4 dagar har du möjlighet att träna 12 pass med Sveriges bästa Ju-jutsu-instruktörer, beskåda en gradering upp till 5e dan, delta i den stora stiltävlingen och träna med högt graderade gästinstruktörer från andra kampsportsstilar! Det blir helt enkelt 4 intensiva, lärorika och jätteroliga dagar!
Lägret är i Linköping och för dig som tränar i Ju-jutsu Kais vuxensystem. Anmäl dig senast den 17/2 till Cecilia. Har du några frågor kontakta din ansvarige instruktör!
Mer info finns på denna reklamlapp(pdf)
Från och med 2016 gäller nya terminsavgifter.
Onsdag den 16.e december hölls klubbens graderingar i både barn och vuxen-verksamheten.
Här är ett glatt gäng som alla klarade sin nästa grad i Ju-jutsu Kai.

Från vänster: Viktor 3.e kyu, Ashkan 3.e kyu, Alfred 4.e kyu, Emelie 4.e kyu, Oliver 5.e kyu och Theodor 5.e kyu
Starkt jobbat och väl kämpat, GRATTIS!
Lördagen den 5:e december graderade Farshid och Robert till 1 dan i Ju-jutsu Kai. Högdalens budoklubb uppvaktade eleverna på sedvanligt sätt med blommor och present.

Farshid och Robert
Stort grattis!
